دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
سجادی یکی از فعالان سیاسی:

نمی‌خواهیم خاطره‎های تلخ گذشته تکرار شود

یکی از فعالان سیاسی درباره علت برگزاری همایش تدبیر و امید در سومین سال دولت یازدهم، گفت: تصمیم گرفتیم که دور هم جمع شویم تا هرگز خاطره های تلخ گذشته تکرار نشود و نمی‌خواهیم بار دیگر شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.



به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا، سیدمصطفی سجادی شامگاه شنبه در ضیافت حامیان دولت تدبیر و امید که در هتل میلاد نکا برگزار شد، اظهار داشت: شاید برای برخیها این سؤال باشد که این همایش برای چیست؟ ما برای این منظور جمع شدیم تا سلامی دوباره بر ایران و اسلام عزیز داشته باشیم؛ بر ایرانیت و جمهوریت که هویت ما است، و سلامی دوباره بر اصلاحات، عقلانیت و امید داشته باشیم.




وی افزود: تصمیم گرفتیم دور هم جمع شویم تا هرگز خاطره های تلخ گذشته تکرار نشود و نمی‌خواهیم بار دیگر شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.




این فعال سیاسی شرق مازندران بیان داشت: در 250 سال گذشته، به طور متوسط در هر 25 سال یک پادشاه جای خود را به دیگری داد، ملت ما تصمیم به این گرفته است که برای رسیدن به توسعه، تغییرات تدریجی را مد نظر قرار داده و در انتخابات حرف خود را بگوید.





سجادی با بیان اینکه یکی از دلایل دشمنی عربستان با ایران همین صندوق رأی است، افزود: عربستان سعودی 30 میلیارد دلار خرج کرد تا «مُرسی» رئیس جمهور مصر را ساقط کند، زیرا قانون در آن کشور حاکم بوده است و عربستان نمیتواند این مسائل را ببیند!
وی ادامه داد: اقتصاد ایران در حالت خوشایندی قرار نداشت و اگر آن روند ادامه می یافت؛ تورم در کشور به 200 درصد می رسید، مانند آنچه که در ونزوئلا اتفاق افتاد.



این فعال سیاسی با اشاره به اعمال 42 تحریم علیه ایران تصریح کرد: در یکی از قطعنامه‌ها، اجازه قانونی حمله به کشورمان نیز قرار داشت، اما مذاکرات شکل دیگری به این خواسته‌ها داد.





سجادی گفت: مجلس دهم نیز دارای عقلانیت و تعادل است، باید تلاش کنند تا کشور از رکود خارج شود، اگر تا دو سال دیگر رکود فعلی همچنان ادامه پیدا کند، جبران آن بسیار دشوار است.




وی درباره اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقامتی برای این است که کشور روی پای خود بایستد و کشور، خود را از نفت، اسلحه و جنگ نجات بدهد.








لازم به ذکر است که این همایش با همکاری شورای اصلاح طلبان، حزب اعتدال و توسعه، انجمن اسلامی معلمان و  تشکل جوانان فعال تدبیر و امید نکا تدارک دیده شده و برگزار شد.
| دبیر: 1001
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار